Friday, November 16, 2007

初めてのブラグ

これは私の初めて書くブラグです。 私たちを初回しましょう。 私はロンマコミーっク、二十三歳です。私の妻、ジュニさんは二十四歳です。さんっか月前 一緒(いっしょ)に日本に来ました。私たちはまだ日本語を話せるのが上手じゃない、だけど 頑張(がんば)って勉強しています。じゃ、毎週 一回か二回 日本語でブラグを書くことにします。日本語だけ使いにくいと思います。それに 阪奈言葉を使えばごめん。

今日は冬の初めての雪(ゆき)が降(ふ)った。毎週の金曜日 私は Mr。Donuts.に勉強しに行きます。勉強しているうちに雪が始めて降りました。すごいと言った、それは私の一番雪ですから。私の郷里(きょうり)では ぜんぜん雪が降りませんでした。じゃ、今 盛岡に住むからにはこの冬たくさん雪を見ますね。雪に気か立っている!

8 comments:

Anonymous said...

あの。。。

Anonymous said...

That's pretty good Ron. You almost look Japanese. But you just had to say that Im 24 while you're 23. No worries. Just 9 more weeks to go. Muah hahahaha!

juni

Kunino said...

すごーい!日本語で書くことにしたんだね。このあいだ私にブログもってるって聞いたのは、私の日本語のブログが読みたかったから? 実はこのあいだ教えたブログはちょっと古いんだ。それで新しいのをずっと作りたくて、今日やっと作ったから、見てみて^^ まだあんまり書いてないけど。(私の名前をクリックしたらブログにリンクしてるよね。)
私も日本語と英語両方で書くから、お互い勉強になっていいかもね!

Unknown said...

The only thing i could read was WATASHI WA and MR.DONUTS

NYD said...

Good goin there Ron. Three months in country and you are already writing better Japanese than I can.

がんばって!

peggily said...

What is that scribble scrabble at the end of your last blog? Impressive!

Oren B. said...

Nani?

Oren

Oren B. said...

Ahhhh, yess.. I just caught the "Mr. Donuts". Ahhhh [the face one makes when he's trying to show you that he finally understood what you are talking about, with his index finger raised slightly up in the air]. I finally see what you're talking about.. heh. heh.

Oren